Uzaktan Eğitim Destek Sayfası

Bilgilendirme Kılavuzu

Öğrenci Bilgilendirmesi

Bu süreçte gelişmeleri nereden takip edebilirim?

Üniversitemizin kurumsal sayfası https://yasar.edu.tr/ üzerinden duyuru ve resmî açıklamaları takip edebilirsiniz.

Uzaktan eğitim yolu ile verilecek derslerime nasıl ulaşabilirim?

Yaşar Üniversitesi öğrenenlerin tüm öğrenme süreçlerini Dijital Öğrenme Ekosisteminin giriş kapısı olarak   https://sakai.yasar.edu.tr/ üzerinden yürütmektedir. YaşarID hesaplarınız ile giriş yapabileceğiniz bu sistem Öğrenci Bilgi Sistemi ile bütünleşik çalışmakta olup kayıtlanmasını gerçekleştirdiğiniz derslere bu ortamdan erişebilirsiniz.

Kayıtlandığınız derslere sağ üst köşedeki “Sites” menüsünden (1) erişebilirsiniz. Kayıtlandığınız her bir ders için bu ortamda bir site bulunmaktadır. Ders kodu ve dönem bilgisi ile isimlendirilen dersin sekmesine (2) tıklayarak dersin sayfasına ulaşabilirsiniz.

Sol menüde sizi karşılayan ana sayfanız “Home” sekmesinde hesabınızla ilgili işlem menüleri (3) yer almaktadır.  Kullanıcı hesabınızla ilgili ayarları ayrıca sağ üst köşede yer alan resim ya da isminize (4) tıklayarak düzenleyebilirsiniz.

Derslerinize sağ üst köşedeki “Sites” menüsünden ya da  yıldız ile sık kullanılanlara aldığınız sekmede ders kodu ve dönem bilgisi ile isimlendirilen dersin başlığına  (1) tıklayarak dersin sayfasına ulaşabilirsiniz.

Dersin karşılama ekranında uzaktan eğitim ile derslerinizin yürütülmesi konusunda ayrıntılı bilgilendirme (2) sizi karşılayacaktır.

Ders ile ilgili duyuru ve açıklamalara sağ bölümde yer alan “Announcements ” duyuru (3) bölmesinden takip edebilirsiniz.

Sol menüde (4) dersin işleniş biçimine göre ders içeriği “Lessons”, Ödev “Assignment” , Sınav “Tests & Quizzes”, Canlı Ders “Meetings” gibi araçlara yer almaktadır.

Ders araçlarının kullanımı hakkında detaylı bilgiye Sakai Öğrenme Ortamı karşılama ekranından (https://sakai.yasar.edu.tr/) ya da Öğrenci Destek Sayfasından (https://odl-support.yasar.edu.tr/category/sakai-for-students/) ulaşabilirsiniz.

Almakta olduğunuz her bir dersin yürütücüsünün yapılandırmasına bağlı olarak eğitim-öğretim süreci, uygulama ve değerlendirmelerde farklılıklar olabileceğini ve bunları takip etmenin sizlerin sorumluluğunda olduğunu unutmayın!

 Canlı Derslerime (Eş-zamanlı) nereden takip edebilirim?

Dersinizin haftalık ders programındaki saatinde dersin yürütücüsünün yapılandırmasına bağlı olarak canlı ders oturumları gerçekleştirilmektedir. Bu derslere  Sakai Öğrenme Ortamında (https://sakai.yasar.edu.tr/) ilgili dersin (1) araçlar menüsünde (2) yer alan " Meetings” Sanal Sınıf uygulaması aracılığıyla eş zamanlı çevrimiçi ders sunumlarına ilgili başlığa (3) tıklayarak erişebilirsiniz.  Dersin yürütücüsünün tercihine bağlı olarak, kayıt altına alınmaktadır. Dersin kaydedilmiş içeriklerine dersin sayfasında yer alan “Recordings” kayıtlar sekmesinden ulaşabilirsiniz.

Bu uygulama internet erişimi olan cep telefonu, bilgisayar ve tabletler aracılığı ile dersleri izlemenizi, sesli ve görüntülü görüşmeye katılımınızı ve paylaşımınızı,  dersi anlatan öğreten üyeleri ile etkileşime geçmenizi mümkün kılmaktadır.

Canlı ders oturumuna katılım için dersin gün ve saatine göre “Join meeting” bağlantısına tıklamanız gerekmektedir.

Kullanmakta olduğunuz web tarayıcısına bağlı olarak uygulamanın mikrofon/kamera erişimine izin vermeniz gerekmektedir. Cihazınızda yüklü olan virus koruma ya da güvenlik duvarı uygulamaları için ayrıca izinleri düzenlemeniz gerekmektedir.

Derse sadece dinleyici (2) ya da sesli katılımı (1) tercih edebilirsiniz.

Mikrofon simgesine (1) tıkladığınızda cihazınız için ses testi yapacaktır.

Bu aşamada kendi sesinizi duyup duymadığına göre işlemi onaylayarak tercihinize göre katılım gerçekleştiriniz.

Sesinizi duyamıyorsanız;

  • Hoparlörünüzün açık olup olmadığını,
  • Ses sisteminizin başka bir uygulama tarafından kullanılıp kullanılmadığını,
  • Mikrofonunuzun doğru yapılandırılıp yapılandırılmadığını kontrol ediniz.

Canlı Ders Ortamında;

  • Kullanıcıların (1) sesini açma/kapama, katılımcılara sunum yetkisi verme gibi ayarlarınızı ismine tıklayar gerçekleştirebileceğiniz işlem menüsü,
  • Yetki verdiyseniz katılımcıların mesaj yoluyla iletişime kurmasına olanak yazılı mesajlaşma (2) uygulaması,
  • Sunum içeriğinizi yükleyebileceğiniz, Anket uygulayabileceğiniz, Harici Bir Video Paylaşımı yapabileceğiniz dosya paylaşım (3) seçenekleri,
  • Mikrofon Aç/Kapa (6), Sesli Katılımı Kapat/Başlat (7), Web Kamerası Paylaş (8) ve Ekran paylaşımı (9) sağlayan eylem düğmeleri
  • Beyaz tahta (Whiteboard) sayfalarında kullanacağınız kalem, metin, geometrik şekiller gibi çizim ve işaretlme araçları menüsü,
  • Toplantıyı kayıt altına almak, dilediğinizde durdurup yeniden kayda devam etmenize olanak Kayıt İşlmeleri (4) menüsü,
  • Uygulama kullanıcı ayarları, oturumu sonlandırma, çıkış gibi seçeneklere erişim sağlayan Seçenekler Menüsü (5),

yer almaktadır.

 

Uygulamanın daha detaylı kullanımına yönelik bilgilendirmeye Öğrenci Destek Sayfasından (https://odl-support.yasar.edu.tr/sakai-for-students/es-zamanli-canli-dersleri-nasil-takip-edebilirim/​) ulaşabilirsiniz.

 

Dersin takibi için nasıl bir cihaza (bilgisayar, tablet) ihtiyacım olacak? Hangi uygulamaları yüklemeliyim?

Derslerin takibi için temelde güncel bir web tarayıcı (Chrome, FireFox, Safari, Edge/IE ya da Opera) sürümünü destekleyen cihaz (cep telefonu, tablet, bilgisayar) ve bağlantı sorunu olmayacak İnternet erişimine ihtiyacınız olacaktır.

Canlı ders oturumlarına katılım için ses sistemine, görüntülü sesli katılım için kamera ve mikrofon gereksiniminiz olacaktır.

Eğitim içeriklerini takip edebilmek ve sorumluluklarınızı yerine getirebilmek için ofis uygulaması, dosya görüntüleyici ve tasarım araçları için detayları Bilgi İşlem Merkezinden (https://bim.yasar.edu.tr/hizmetler/office-365/, https://bim.yasar.edu.tr/download/ ) destek alabilirsiniz.

 

 Uzaktan eğitim ortamına girişte sorun yaşıyorum? Şifremi kabul etmiyor?

 Yaşar Üniversitesinin sizlere sunduğu dijital hizmetlere giriş yapabilmek için YASARID hesabınızı kullanabilirsiniz. YASARID hesabınız üniversitemize ilk kayıt esnasında otomatik oluşturulmaktadır. YASARID hesabınız ve şifre işlemleri için detaylı bilgiye https://bim.yasar.edu.tr/ogrenci/yasar-id/ adresinden ulaşabilirsiniz.

 

Yaşadığım sorunlar için nereden destek alabilirim?

Uzaktan sistemlerin doğası gereği öğrenen ile etkileşim için eposta ya da sistem üzerinden çeşitli iletişim araçları ile sağlanmaktadır. Taleplerinize yerinde ve zamanında geribildirim sağlanması için doğru kişi ile iletişim kurmanız önemlidir.

Dersiniz hakkında sorularınızı (dersin işlenişi, uygulama şekli, öğrenme içerikleri, canlı ders oturumları, ödevler, sınavlar vb.) dersin yürütücüsü ile paylaşmanız gerekmektedir. Dersin yürütücüsü tarafından belirlenen iletişim şekli (e-posta, mesaj kutusu, sohbet uygulaması v.b.) ile taleplerinizi paylaşabilirsiniz.

Öğrenme ortamı ile ilgili teknik soru ve sorunlarınızı Çevrimiçi Destek Hattı (https://os.yasar.edu.tr/) üzerinden teknik uzmanlara ulaştırabilir ve destek alabilirsiniz. Size hızlı  ve sağlıklı dönüş sağlanabilmesi için  sorununuzla ilgili detayları (Dersin Kodu, Şube Bilgisi, Ödev/Sınav/Araç detayları, Hata Kodu, Ekran paylaşımı v.b.) sağlayınız.

YASARID hesabınız ve şifreniz ile ilgili işlemleri  https://bim.yasar.edu.tr/ogrenci/yasar-id/ adresinden gerçekleştirebilirsiniz.

Akademik hususlarda bağlı olduğunuz akademik birim sekreterlikleri (fakülte/bölüm, myo, yüksekokul, enstitü, hazırlık okulu) ya da öğrenci işlerinden yardım alabilirsiniz.

 

Sınavlar nasıl ve ne zaman gerçekleşecek?

Dersin yürütücüsünün yapılandırmasına bağlı olarak değerlendirme hakkında detaylı bilgiye dersin sayfasındaki açıklamadan ya da dersin izlencesinden ulaşabilirsiniz.

Final sınavları, pandeminin gidişatında riskli bir durum görülmediği takdirde, ilan edilecek tarihlerde yerleşkede yapılması planlanmaktadır.

Akademisyen Bilgilendirmesi

2020-2021 eğitim ve öğretim güz döneminde dersler nasıl işlenecek?

COVİD-19 Küresel salgınının devam ettiği yeni normalleşme sürecinde, üniversitemiz salgının bölgesel ve yerel dinamiklerini gözeterek farklı senaryolar üzerinde çalışmalar yürütmektedir. 2020-2021 eğitim ve öğretim dönemine yönelik planlamaların yapılabilmesi için 29.07.2020 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulunda çeşitli konularda çerçeve kararları içeren Küresel Salgında Yeni Normalleşme Süreci Rehberi yayınlanmıştır. İlgili kılavuz, olası senaryolara göre genel bir çerçeve çizmekte, salgının bölgesel ve yerel seyrine göre farklı programlar için yapılacak olan uygulamalara yönelik hususlarda yetkiyi üniversitelerimizin ilgili kurullarına bırakmaktadır.Salgın süresince devletin ilgili kurum ve kuruluşlarının yanı sıra yerel otoritelerin kararlarının da takip edilmesi ve ona göre uygulamalarda değişikliğe gidilebilmesi söz konusudur.

Yüz yüze yürütülen dersler dahil olmak üzere güz döneminde verecek derslerin, dersin izlencesinde belirtilen bilgilerle uyumlu şekilde haftalık olarak gerçekleştirilecek etkinlikler ve bu etkinlikleri destekleyecek ders notu/sunumu/videosu paylaşılacak, makale/okuma parçası/alıştırma ve kaynak sağlanacak şekilde yapılandırılacaktır. İletişim bilgileriniz, dersin önemli tarihleri, bilgilendirmeleri ve değerlendirilmesi için izlenecek yöntem bu ortamdan öğrencilerle paylaşılacaktır. Bu düzenleme ileride karşılaşılabilecek olağanüstü durumlarda çevrimiçi eğitim uygulamalarına geçiş için hazırlıklı olunması açısından oldukça önemlidir.

 

2020-2021 eğitim ve öğretim güz döneminde vermekte olduğum ders için nasıl bir yol izlemeliyim?

Üniversitemizin 2020-2021 güz dönemi eğitim ve öğretim süreci kapsamında eğitimlerin dijital ortamda “desteklenmesi” ya da harmanlanmış uygulama yapılması hususunda mümkün olan en etkin ve verimli yöntemlerin tercih edilmesi için program özelinde yürütmekte olduğumuz çalışmalar doğrultusunda dönem başlamadan her bir ders için sizlerden beklenen hususlar şu şekildir;

Adım 1: Ders Açma İşlemleri

Öğrenci bilgi sisteminde tarafında derslerin aktif hale gelmesi ile (dönem başlamadan bir hafta önce) adınıza açılan dersleri https://sakai.yasar.edu.tr/ adresinden YasarID’niz (ad.soyad) ve şifreniz ile girerek Ana Sayfa sekmesi altında yer alan "Site Oluştur" menüsünden oluşturabilirsiniz. Bu işlemi  https://odl-support.yasar.edu.tr/ adresindeki adımları izleyerek gerçekleştirebilirsiniz.

 

Adım 2: Ders Karşılama Mesajı

Her bir dersin ön karşılama ekranında ya da duyuru alanında öğrencilere süreçte dersinizin nasıl yürütüleceğine dair bilgilendirme, haftalık dersiniz ile ilgili açıklama, tarihler ve size ulaşabilecekleri iletişim bilgisi olarak en azından epostanızı tanımlayınız. Bununla ilgili olarak "Ders Karşılama Mesajı Örneği"ne göz atabilirsiniz.

 

Adım 3: Haftalık Ders Planı 

Her bir ders için öğretim elemanlarının haftalık yönlendirmesine göre konu anlatımı, eğitim içeriği ya da yönergelerin yer aldığı içerik ve etkinlik detayları Sakai Öğrenme Ortamında açılan ilgili dersin ders aracından paylaşılmalıdır. Bununla ilgili olarak temel düzeyde fikir vermesi için "Haftalık Ders Planı Örneği"ne göz atabilirsiniz.

Haftalık ders planı uzaktan eğitim süreçlerinde öğrenene yol göstermesinden dolayı önemlidir. Haftalık olarak yapılacaklara, sunulan içeriklere ve gerçekleştirilen derslere bütüncül bir bakış açısıyla erişim imkanı verecektir. Derslerinizin ilgili haftalarına yönelik kendi hazırlayacağınız öğrenme malzemelerinin yanında hali hazırda var olan kaynaklarla (açık ders malzemesi okuma parçaları, video anlatımları, sunumlar gibi.) destekleyebilirsiniz. Öğrencileri sadece içerikle baş başa bırakılmayacak şekilde sistem üzerinde eğitici-öğrenci etkileşimi artıracak tartışma, ödev, kısa sınav/test gibi araçlar kullanılarak etkileşim sağlanabilcek etkinlikler sunulmalıdır.

Ders aracı kullanılarak zengin ders içerikleri oluşturulabilmesi mümkündür. Başta Sakai 101'de yer alan "Ders içeriklerimi nasıl eklerim?" ve diğer ders araçları kullanım kılavuzlarından yardım alabilirsiniz.

Adım 4: Ölçme ve Değerlendirme Hazırlığı

Salgının devam ettiği yeni normalleşme sürecinde gerçekleştirilecek ölçme ve değerlendirmeye ilişkin (ileride karşılaşılabilecek olağanüstü durumlarda çevrimiçi eğitim uygulamalarına olası geçiş durumu düşünülerek);

  • ağırlıklı sınavlar üzerinden yapılacak ölçme ve değerlendirmeler yerine bunun sürece yedirilmesi,
  • dönem içi, dönem sonu gibi sınavların ders geçme notu üzerindeki ağırlıklarının düşürülmesi,
  • öğrencinin her bir derse daha fazla odaklanmasını sağlayacak ve sınav haftalarında oluşan sınav kaygılarını azaltacak şekilde haftalık kısa sınav/test, sözlü/ödev/sunum ders içi/dışı değerlendirme yaklaşımları, puanlama sistemi ve ölçütler geliştirilmesi,
  • bu konuda yapılabilecek farklı uygulamaların gözden geçirilmesi,

derslerinizdeki ölçme değerlendirme süreçlerini daha nitelikli hale getirmesi için hazırlık yapılması gereklidir.

 

Yaşadığım sorunlar için nereden destek alabilirim?

Uzaktan Eğitim, geleneksel öğrenme-öğretme yöntemlerinin sınırlılıkları nedeniyle sınıf içi etkinlikleri yürütme olanağının bulunmadığı durumlarda, eğitim etkinliklerini planlayıcılar ile öğrenciler arası, iletişim ve etkileşimin özel olarak hazırlanmış öğretim üniteleri ve çeşitli ortamlar yoluyla belirli bir merkezden öğretme yöntemidir.

Eğitim sürecini kesintiye uğratmamak,  derslerin içerik ve sunum kalitesini arttırmak ve öğrencilerimizin yaşayabileceği erişim kısıtlarını/zorluklarını düşünerek derslerin sürekliliğini sağlamak için sunulan öğrenme ortam/araç ve yaklaşımları hakkında desteğe Sakai Öğrenme Ortamında (https://sakai.yasar.edu.tr/) sizler için oluşturulan “Uzaktan Eğitim 101” eğitim sayfasından ulaşabilirsiniz.

Eğitimlerin temel amacı, kurumdaki eğitmenlerin, daha etkili, verimli, çekici ve sürdürülebilir eğitimler planlamalarına, yürütmelerine ve değerlendirmelerine yardımcı olacak bilgi ve beceriler kazanmalarına yardımcı olmaktır. Bu çalışma alanında;

 

  • Uzaktan Eğitim: Temel kavram ve yaklaşımlar hakkında bilgilendirme,
  • SAKAI 101: Dijital Öğrenme Ortamı ve Araçlarının kullanım kılavuzu,
  • Dönem İşlemleri: Dönem için yapmanız gerekenler ve sizlerden beklenen temel bileşenler için örnekler,
  • Eğitim Etkinliklerine: Merkez tarafından sunulan çevrimiçi ya da kayıtlanmış eğitim etkinlikleri,
  • Canlı Destek Uygulaması: Çevrim içi olarak merkez bünyesindeki uzmanlardan anlık destek,

hizmet ve içerikleri yer almaktadır.

Yaşar Üniversitesi, Açık ve Uzaktan Öğrenme Uygulama ve Araştırma Merkezi (https://odl.yasar.edu.tr/), üniversitemizde Açık ve Uzaktan Öğrenme ortamlarının geliştirilmesi, Eğitim Teknolojileri ile zenginleştirilmiş öğrenme içeriklerinin tasarımı, sunumu ve değerlendirmesi süreçlerine destek veren birimdir.

Dijital öğrenme ekosistemimiz ve araçlarına yönelik ihtiyaç duyduğunuz konularda aşağıdaki çevrimiçi destek uygulaması üzerinden anlık olarak taleplerinizi “Uzaktan Eğitim 101” sayfasında yer alan “Canlı Destek” uygulaması  ile iletebilirsiniz.

Taleplerinize hızlı dönüş sağlayabilmek ve işlem sürecini kayda almak için isminiz ve epostanız talep edilmektedir. Sistemdeki kullanıcı adınız ve epostanız otomatik olarak gelmektedir. Dilerseniz dönüş yapılmasını istediğiniz kişisel epostanızı belirtebilirsiniz. Görüşmeye "Sohbete Başla" diyerek altta yer alan yazı alanını kullanabilir, gerektiğinde dosya, ekran paylaşımı yapabilirsiniz. Uzmanlarımız uygunluk durumlarına göre çevrimiçi olduklarında anlık, olmadıkları durumda ise mesaj yolu ile size dönüş sağlamaktadır.

Kısmı zamanlı olarak ders verecek olup “Uzaktan Eğitim 101” ortamında erişimi olmayanlar odl@yasar.edu.tr üzerinden eposta ile tanımla için taleplerini iletebilirler.

Hesabınız ve şifreniz ile ilgili işlemlerde helpdesk@yasar.edu.tr adresine mail atarak veya Bilgi İşlem Müdürlüğünden telefon ile destek alabilirsiniz. (https://bim.yasar.edu.tr/)

Akademik hususlarda bağlı olduğunuz akademik birim sekreterlikleri (fakülte/bölüm, myo, yüksekokul, enstitü, hazırlık okulu) ya da öğrenci işlerinden yardım alabilirsiniz.

 

Kurum tarafından sağlanan cihazlarla ilgili olarak yaşanan teknik sıkıntılar, kamera/mikrofon/internet sorunları, uygulama yükleme/güncelleme ihtiyaçları, işlem kısıtlarına yönelik talepler için  Bilgi İşlem Müdürlüğünden (https://bim.yasar.edu.tr/) destek alabilirsiniz.

 

TOP